03 júla, 2005

Pár starých hitov

Zlodejov je také kvantum
že si kradnú navzájom.
Boh sa túla iba sám tu
a hľadá si podnájom.

Túto pesničku mi dnes popoludní začal spievať Ivan Tásler v hlave cestou do nákupného centra len čo som zavrel dvere bytu a pristúpil do výťahu k sudedovi.

Hneď sa mi pochválil, že má velikánsky preplatok vo vyúčtovaní za teplú vodu.
Že ako?
Vraj vypína spojku bytového vodomera magnetom zo starého repráku.
Zmohol som sa len na: „Karči, ty si ešte väčší chuj ako som si myslel!“
Však nie je ťažké si domyslieť, že sa ani veľmi neurazil?

Vyšiel som von z paneláku.
Kým som minul tri domy, napočítal som 11 MMDS antén nenápadne vystrčených z okien a presne zamierených na vysielač UPC v Košiciach.
Však nemusím povedať, že brzdy, rozumej zvyšní obyvatelia týchto domov, platia za káblovú televíziu tomu, kto ju šíri po meste?

Hneď za tretím domom je aj kontajner na separovaný zber plastového odpadu.
Však nemusím povedať, že bol bitkom nabitý PET fľašami, ktoré sa nik nenamáhal ani trocha zašliapnuť, aby zmenšil ich objem a znížil frekvenciu odvaozu?
Ako to viem?
Ale, no tak!

Po pár krokoch, za rohom, zaburácali Sweet.
Balroom blitz.
Zo sídliskového, prepytujem retro, baru.
Vytlačili mi Táslerovcov z hlavy.

Tuším včera som počul, že licenciu na verejnú reprodukciu hudby má 4000 reštauračných a pohostinských podnikov na Slovensku.
Koľko ich to iba v Košiciach máme?

Nastúpil som do električky.
Nie nebol tam revízor. To už by som asi nezvládol.

Do hlavy sa mi aj tak vrátil socializmus.
„Kto nekradne, okráda svoju rodinu“ sa vtedy „vtipne“ hovorievalo.

Mentálny dídžej mi pustil v mozgu ďalší starý hit.

Středověk neskončil, středověk trvá
...
Otčenáš bejby odříkej až v hrobě
Tu svou víru neobrátíš, má krev proudí v tobě

V texte sú použité fragmenty textov skupín IMT Smile a Lucie.

Aktualizácia 6. júla 2005
Textami na vlastných blogoch reagovali:
kozo: Zlodeji v nás
rony: Celú zimu som nekúril

Žiadne komentáre: