28 júla, 2005

Incest

Veríte v čisté priateľstvo medzi mužom a ženou?
Pýta sa dnes Kozo.

Nuž, ja verím lebo jedno také mám možnosť sledovať v priamom prenose.
V poslednom čase mi však obraz i zvuk vypadáva akosi častejšie a na dlhšiu dobu.

Irena a Seprő.
Poznajú sa od škôlky.
Nerozlučná dvojica. V detstve boli temer neustále spolu.
V puberte TO na nich prišlo. Samozrejme. Ibaže inak ako sme v sídliskovom kolektíve čakali.
Každý si začal s iným.
Prvé veľké lásky, prvé, dovtedy neznáme, túžby.

Príď za mnou do ulity
chýbajú mi tvoje dotyky
veď perie vo vankúši
slzy neusuší.

Prvý rozchod, prvé zúfalstvo.

Stále sa priatelili a to bolo občas príčinou zhasnutia ich lások. Hocikto nevydrží prijať skutočnosť, že jeho milovaný partner sa akosi veľmi priatelí aj s niekým iným.
Nakoniec si milujúcich a chápavých našli.

Keď sme sa vrátili s vojenčiny, boli sme na pive. Pokecať aká to bola pakáreň a tak.
Seprő samozrejme zavolal aj Irenu.
A vtedy som, posilnený pivom, nabral odvahu sa opýtať.

- Počujte, vy dvaja, vy ste sa spolu nikdy nevyspali? Prečo, aj keď ste boli furt spolu, prečo sme vás nikdy nenačapali ani sa bozkávať?

Vtedy som pochopil ako sa človek díva nechápavo.
Seprő zahlásil:

JB, ty vieš, že sme sa máme radi, vlastne každý to vie, len tomu nik nerozumie.
Ani ja som dlho nerozumel, prečo sme sa s Irenkou nikdy nevyspali i keď možností bolo neúrekom.
Ale to vieš, vojenčina mi pomohla. Na vojenčine je vždy kopa času.
Aj na rozmýšľanie.
Tam som na to prišiel.

Pripadalo by mi to s Irenkou ako incest!

Irene z očí zakričal nemý súhlas a na tvári sa uvelebil úsmev.

Autorkou štvorveršia je Zuzana

Žiadne komentáre: