10 novembra, 2005

Zbytočná námaha, Kevin

Kevin Mitnick, hackerská celebrita, pred časom vydal knihu.

Nedočítal som ju, lebo základná myšlienka z nej už po piatich kapitolách svieti ako vlasy Klekí Petru.

Môžete si informačný systém firmy zabezpečiť certifikovaným hardvérom a softvérom a zamestnať špičkových, rusky hovoriacich, informatikov a celé to bude na prd.
Prečo?
Lebo vo firme pracujú aj iní ľudia.
Tiež špičkoví.
Lenže nie v informatike a v bezpečnosti dát.

Dlhoročná reálno-virtuálna priateľka Keline mi napísala list.
Celý ho odcitujem.

Môj prvý internetový obchod

Čo pod stromček? Knihy, áno, krásny darček, chce sa mi chodiť do mesta? Nie, nechce. Kto ma prvý napadne v súvislosti s internetom, no predsa Jej bývalý, áno, ihneď poslal odkaz www.martinus.sk.

Snorila som, snorila, jéééj, aj puzzle, ďalší pekný darček, predsa si to nenechám len pre seba, kolegyne tiež chcú, spísaná objednávka, nechýba HP6. Ešte raz som si overila, že všetky chceme, to čo chceme, doma mám internet, objednám.

Cez víkend som objednala, potvrdila, odoslala objednávku v celkom slušnej sume, zhruba 5000,- Sk.

V pondelok, kvákame pri káve, áno, objednávka je odoslaná, celé happy.....lenže Vitny snorila tiež na martinuse, chcela Nevedkove dobrodružstvá pre jej lásku, ale musela by platiť poštovné, vymýšľame, že veď doobjednám k mojej objednávke.

Ale neviem, či sa to dá, nemám čas teraz, večer doma skúsim. Vitny nelenila a chcela sa telefonicky spýtať, či je to možné, je...normálne si objednala k mojej objednávke Nevedkove dobrodružstvá, bez hesla, overenia objednávky!!! Ako to??

Bežne. Bežne??? Ochotná pani v martinuse jej vykvákala všetko o mojej objednávke a to Vitny spomenula len moje meno a že som robila objednávku cez víkend a s kľudom Angličana mi tam pridala aj jej objednávku, aj s vedomím toho, že je ona moja kolegyňa, aká, to je jedno, či nie zákerná, veď je objednávka väčšia...

A to ma naštartovalo......telefón...áno, vidím, že mám v objednávke o jednu knihu viac, ako je to možné??? Že to moja kolegyňa, bez hesla?? ....no, nepotrebovala za dôležité overovať, lebo kolegyňa vedela skoro všetko o mojej objednávke.....no a??? ja sa môžem s hocikým o tom rozprávať, ale nikto mi okrem mňa nemôže zasahovať alebo meniť objednávku!!!...ak by mi ju zákerne pomenila, trebárs tituly....príde dobierka, ja zaplatím, ako sa ubránim????.....koktala, tárala....Som naivná, že som si myslela, že ak zadávam svoje osobné údaje a dám heslo, že je to zaručený obchod???.....Neviem, potom načo mi je heslo, ak cez telefón cudzia osoba si zavolá a dotyčná v marinuse jej všetko vykváka????

Zatiaľ ma to neodradilo, lebo ich stránka sa mi veľmi páči, dúfam, že sa dotyčná zbadala, že upss.....ktovie koľkým ľuďom sa toto stalo....ale som spokojná ako Matelko, že som nečušala a už ani nebudem, nie.... Tak....

PS: Jáj ešte ma napadlo, ak by som si objednávala erotické pomôcky niekde, dá sa to cudzou osobou zmeniť??? Sranda, to už môžem rovno vycapiť, že si objednávam to a to na nástenke v robote....chi chi...a ostatní mi doprajú a doobjednávajú....

Stratené ilúzie o bezpečnosti internetového obchodu.
Aj tam robia ľudia!!!

Žiadne komentáre: