15 novembra, 2005

Predstavujem si

Pracujem ako sprievodca rýchlika.

V jednom kupé sedia tri dievčatá a dvaja chlapci, maturanti
Vo vedľajšom kupé skupina asi šiestich mužov s vyholenými hlavami
Dvaja muži s vyholenými hlavami kopú do zamknutých dverí kupé maturantov a snažia sa ich vyvaliť vykrikujúc „Antifa otvor! Pomstíme sa vám za všetko!“

Analyzujem situáciu.

V kupé sedí päť ľudí.
Do dverí kopú dvaja nevychovanci.
Nečinne na nich pozerá asi šesť zdravých mužov z vedľajšieho kupé.
Ostatní cestujúci tiež nepovažujú kopanie a vykrikovanie za hodné pozornosti

Čo robiť?
a) slušne požiadať výtržníkov, aby prestali obťažovať spolucestujúcich kopaním do dverí
b) slušne požiadať spolucestujúcich, napríklad šiestich zdravých mužov, aby presvedčili dvoch výtržníkov o tom, že kopať do dverí sa nepatrí.
c) Robiť si svoju prácu

Riešenie?
Cé je správne.
Študenti sú zamknutí.
Ja som s výtržníkmi na jednej chodbe chránený militantne ľahostajnými cestujúcimi.
Spomeniem si na mŕtveho študenta, ktorého podobní muži, zrejme len tak, z plezíru, dobodali na smrť iba preto, že šiel okolo. A pamätám si, že podľa správy z patológie si do obete pichlo viacero nožov.

Odchádzam keď ma študenti, s najmenej jedným mobilom, žiadajú, aby som aspoň zavolal políciu. Ešte počujem ako gymnazisti telefonujú „...že ich vo vlaku napádajú (údajne skíni) a snažia sa rozkopať dvere kupé, v ktorom sa uzamkli“

Dnes ma generálny riaditeľ stiahol služby.
Lebo ak „sprievodca spozoruje, že do vlaku nastúpila podozrivá skupina osôb, má to okamžite nahlásiť Železničnej polícii, ktorá zabezpečí doprevádzanie vlaku.“

Nie som samovrah tužiaci iba po tom, aby ho v presilovkle dobili výtržníci.

Od čias chlapčenských bitiek viem, že jediná šanca, ako vyhrať bitku so skupinou, je ujsť.
Generálny vyrastal kde? V teráriu luxusnej vily?
Alebo sa chce mojim potrestaním niekomu vopchať do zadku?

Koniec predstáv.

Fakt by som rád vedel, ako si železnica predstavuje pozrivú skupinu osôb.
Naozaj by som rád vedel, ako si železnica predstavuje podozrivú osobu.

Píšme všetci modrým perom?

Myslím, že by sme mali odmeňovať tých, čo pomáhajú.
Trestať jediného, z množstva tých čo nepomohli, je choré.

Súvisiace články:
Študentov vo vlaku napadli skinhedi, nikto im nepomohol
Sprievodcu, ktorý nepomohol stiahli zo služby

Žiadne komentáre: