18 septembra, 2011

Výťah

Vo výťahu sme sa viezli traja.
Ja a Maruška sme sa viezli do fitka.
Destináciu toho tretieho (muž s pretočeným tachometrom) som nepoznal.
Maruška tipovala obchod.
Chlap bol oblečený prudko elegantne: asi 40 ročný oblek vzor maturita, biela košeľa, motýlik.
Maruška ho poznala ako  známu firmu.
Pod oblekom tipovala oblečené "frítajmové" oblečenie.
Hádal som pod ním ešte oblečené dvojdielne pásikované pyžamo s náprsným vreckom.
Cibuľa?...

29 augusta, 2011

Hranica času

Nedávno som si uvedomil, že nastal, pred časom, mojom živote dosť brutálny obrat typu "No, no, no..."


Nastal čas, keď môjho juniora (penis, pipík...) videlo viac ses3čiek ako frajeriek.
Blbé, čo?

17 mája, 2011

Daj kusnuť, ňe?

Táto veta, taká typická pre školské (ZDŠ) prestávky sa vytratila zo škôl.

Ani nie tak hlad ako zvedavosť, čo urobila na desiatu spolužiakovi mama ju hnala von z mojich úst.
Mamy, ktoré robia desiatu svojim deťom sú vzácne. Je ich stále menej. Mám zaručené správy od JT.
Na desiatu deti nosia to, čo si môže v obchode kúpiť hocikto. Aj iná mama, ktorá desiate nerobí (lebo vraj nemá čas na vlastné dieťa) a kupuje. Alebo dáva peniaze "Kúp si niečo v automate".

Akosi by som nemal záujem ochutnať niečo, čo nerobila spolužiakova mama pre neho "na mieru"

07 januára, 2011

V pôvodnom znení bez titulkov

Nový katalóg a vyhľadávač internetových obchodov. Zaujal.

Na slovenský trh prichádza nový katalóg a vyhľadávač internetových obchodov. Tvrdí o sebe že je revolučný, ale je tomu naozaj tak? Vyspovedali sme pracovníka zodpovedného za vývoj tohto nového katalógu.

V prvom rade treba povedať, že KdeKupit.sk je naozaj prehľadný. Už stránka samotná pôsobí úhľadne a čisto. V pravo na stránke možno nájsť veľmi prehľadný navigačný panel, kde sú e-eshopy zoradené do kategórií. Hlavné kategórie sú ďalej starostlivo rozdelené na ďalšie podkategórie. Na úvodnej stránke sú vypísané všetky hlavné kategórie spolu s malým obrázkom symbolizujúcim ich zameranie.

To je všetko pekné, ale je Kdekupit.sk aj efektný? Nájdeme v čom rýchlo a presne to, čo hľadáme?

Dlho sme pracovali na tom, aby bolo umiestnenie obchodov v kategóriách čo najpresnejšie, občas sa ale stávalo, že sme sa nevedeli rozhodnúť kam danú podkategóriu zaradíme, nakoniec sme to vyriešili veľmi šikovne, tak, že sme vytvorili systém odkazov, takže ak aj návštevník hľadá obchod v zlej kategórii, ale je iba trošku príbuzná tej, v ktorej je e-shop naozaj nachádza, odkaz ho presmeruje do správnej kategórie, čo sa teraz ukazuje ako veľmi efektívna funkcionalita, užívateľom veľmi uľahčujúca aby našli práve to, čo hľadajú.

A čo vyhľadávanie samotné?

Ak máte na mysli hľadanie pomocou kľúčových slov, je tu tiež istá dávka revolúcie. Za prvé má každý internetový obchod zaradený na KdeKupit.sk definované svoje kľúčové slová. Na základe týchto kľúčových slov, ktoré v prevažnej časti pozostávajú zo všeobecných názvov produktov, ktoré e-shop ponúka sú vyhodnocované výsledky. Čiže ak chcete kúpiť napríklad granule pre Vášho psa, zadáte jednoducho „granule“ do vyhľadávania a máte výsledok. Druhá časť revolúcie je, že ak existuje v katalógu kategória „granule“, budete mať vo výsledkoch aj e-shopy z tejto kategórie. A v neposlednom rade sa do úvahy pri zobrazovaní a zoraďovaní výsledkov sa berie aj fulltextové vyhľadávanie v názvoch e-shopov a v ich popisoch.

Iné, podobné stránky vyhľadávajú priamo produkty a zobrazujú ich cenu a stav na sklade, uvažujete aj nad takouto funkcionalitou do budúcna?

Túto funkcionalitu vnímame skôr ako kontraproduktívnu. Tieto stránky totiž chcú aby boli produkty čo najlacnejšie a ešte aj aby obchody platili za preklik na svoj e-shop. Považujeme to za slepú vetvu vývoja katalógov internetových obchodov. Dobrý obchod totiž nikdy nebude najlacnejší. A tiež, dobrý obchodník nikdy nebude môcť ponúknuť najväčšiu sumu za preklik na svoj e-shop. Pre potencionálneho kupcu – návštevníka týchto stránok to má tiež svoje nevýhody. Kto má predstavu o tom, ako funguje e-shop, vie, že databáza e-shopu nie je nikdy 100% aktuálna. Stáva sa, že produkt ktorý je vystavený na e-shope a je pri ňom napísané „na sklade“ v skutočnosti na sklade nieje. Môže za to mnoho faktorov a samozrejme že dobrému internetovému obchodu sa to stáva minimálne. Ale stáva sa to. A teraz si predstavte, že táto náročná databáza s tisíckami produktov je ešte preklapovaná na stránku ktorá vyhľadáva ceny tovarov. A keby len na jednu, na viacero takýchto stránok. A na týchto stránkach sú stovky, možno tisíce obchodov a tie majú stovky až tisíce produktov. Kto sa problematike rozumie, uzná, že udržať takýto kolos aktuálny, môže byť veľký problém. Preto radím návštevníkom katalógov e-shopov, poďte na KdeKupit.sk a ak chcete kúpiť napríklad parfém, napíšte do vyhľadávania „parfém“ a náš katalóg Vám „vypľuje“ zoznam obchodov kde sa predávajú parfémy. A vyberte si na stránkach e-shopu, kde sú údaje s 99% pravdepodobnosťou vždy čerstvé a aktuálne.

Môžete našim čitateľom menovať ešte niečo čím je KdeKupit.sk revolučný?

Myslím, že sa môžeme ako jediní pochváliť tým, že všetky odkazy sú po jednom zaraďované a editované ručne. Ako zaradenie do kategórií tak aj samotný obsah e-shopov je ručne kontrolovaný, čo zaberá a hlavne pri prvotnom plnení databázy zaberalo ohromné množstvo času. Kontroluje sa, či ide naozaj o e-shop, či nie je v rekonštrukcii, alebo presmerovaný na iný e-shop a podobne. Názvy e-shopov v katalógu KdeKupit.sk sa vždy zhodujú s jeho internetovou adresou, takže návštevník nikdy nie je zavádzaný a dostane sa vždy na ten e-shop na ktorý si klikne.

Hovoríte, že zaraďovanie zaberalo veľa času, viete nám prezradiť ako dlho Kdekupit.sk vznikal?

KdeKupit.sk vznikal veľmi dlho, prakticky prvé základy boli položené ešte niekedy okolo roku 2002, ale intenzívne na projekte pracujeme od leta 2010.

Koľko e-shopov je momentálne na KdeKupit.sk?

Presne sa to ani nedá povedať, pretože sa to neustále mení. Každý deň kontrolujeme inú časť e-shopov v databáze, aby sme ju udržali čerstvú a aktuálnu. Aby sa nestalo, že si kliknete na e-shop a on vlastne nebude fungovať, alebo bude mať viacdennú technickú odstávku. A samozrejme, ďalšie denne pribúdajú, buď sa zaregistrujú také ktoré sme pri vzniku stránky neobjavili, alebo jednoducho niekto založí nový e-shop. Tento trh je veľmi dynamický. Približné číslo však prezradiť môžem. V pilotnej časti projektu sme databázu naplnili približne 2000 e-shopmi, momentálne to vypadá tak, že pribudne ešte ďalšia tisícka, čo nás samozrejme veľmi teší.

Vyzerá to naozaj zaujímavo, želáme teda, nech sa projekt dobre uchytí a je životaschopný.

Áno, vyzerá to zaujímavo, ale či projekt vráti svoje investície, pretože sme s jej spustením naplánovali pomerne finančne náročnú reklamnú kampaň, ukáže iba čas a vývoj. My samozrejme budeme pracovať na tom, aby boli užívatelia a návštevníci našej stránky KdeKupit.sk spokojný.


19 novembra, 2010

Ľahko zapamätateľé čísla

Z reproduktorov a reklamných plôch sa na mňa valia ľahko zapamätateľné čísla.

Mnohé si pamätám, akurát netuším kam sa dovolám!
Jasné, že až dodnes som si pamätal jediné číslo, o ktorom som vedel, kam volám, *75.

Dnes sa to zmenilo a teraz viem, kam sa dovolám keď na mobile naťukám LIDL
Nie je to číslo?
No a?

09 novembra, 2010

Dve komunity

V tej prvej ma nik nevidí, lebo nemám Webkameru a všetci mi automaticky(?) tykajú, aj ja im. Pripadá mi to normálne. Som členom komunity.

V tej druhej, kde ma vidno, nie je zvykom automatické tykanie. Príslušník tejto komunity je spravidla zaskočený, keď mu(jej) tykanie opätujem.
Prečo? Lebo ma vidno?

08 novembra, 2010

OEM

Nedávno som si všimol obal jedného potravinárskeho výrobku. Bol to smotanový krém: plastový téglik s krémom + viečko.

Na prvý pohľad nič neobyčajné.
Ale!
Všetky údaje boli na viečku!
Téglik s krémom bol ako čerstvo napadnutý sneh - nedotknutý!
Výrobca krému (OEM) "zaviečkuje"krém uzáverom podľa návrhu "brand" odberateľa, ktorý preberá celú zodpovednosť za predaj "značkového" krému!

29 septembra, 2010

Farby

Civel som na JT ako vyberá zo skrine nejakú  časť oblečenia, ktoré malo  farbu mnou nazývanú cukríková.

V robote tú farbu Dundi volal "bugyi" (gaťková, presnejšie bombarďáková) ona (JT) lososová.

Čo vám budem hovoriť. Videl som vo svojom živote niekoľko desiatok lososov, ale žiadny nevyzeral  ako holohlavá Barbie.

Existuje hovädzia farba?

18 septembra, 2010

Držková a dva rožky

Boli časy, keď som si cenu tovaru prerátaval na cenu držkovej polievky s dvomi rožkami, v jednej reštaurácii. (bufete na stojáka)

Niektorí ľudia si ťukali na čelo.
Prestal som s tým.
Ťukanie na čelo nebolo rozhodujúce.

Dnes som počúval človeka, čo cenu tovaru vyjadruje v slovenských korunách.
Darmo!
Nová doba....

27 augusta, 2010

Výhoda

Do izby vošli ľudia v plášťoch. Alfa samec vezme môj chorobopis.

- Ako sa máte?

Mám výhodu - túto otázku som čakal.

- Ďakujem za opýtanie. A Vy?

29 júna, 2010

Lokalizácia

Doma máme, napočítal som, štyri operačné systémy: Windows, Linux, Windows mobile a Symbian.


Všetky majú jedno spoločné: sú lokalizované (píšu po Slovensky) a spôsobujú mi tým zmätok. Príklad: Adresár "My Documents" sa raz volá My Documents inokedy Moje dokumenty alebo tak nejako, v súlade s príručkou používateľa.
Zmätok mi spôsobuje to, že nejaký účastník fóra už môj problém vyriešil, ale odvoláva sa na súbory v adresároch, ktoré ja nemám.
Ked sa spojím so servisom, tvária sa, že mi nerozumejú!

Mimochodom neviete kde je Soľnohrad?

09 júna, 2010

Refresh

Vraciam sa dnes z fitka a cestou čítam predvolebné bilbórdy.


Pred rokom 1989 bol komunizmus na dosah ruky. Pri stolici má skoro každý na dosah ruky dačo iné. Síce ruku obyčajne nemá prázdnu, ale na dosah ruky má časť tela zvanú...

Keď som si na modrom bilbórde prečítal, že zmena je na dosah... refresh

02 júna, 2010

Cucflek

Dnes som prišiel do fitka a kukám, že jedna animátorka má okolo krku šatku.

Baba v jej veku (asi < 30) nosí šatku v robote z dvoch dôvodov:

- Bolí ju hrdlo
- Zakrýva cucflek(y)

Tipujem druhú možnosť, vzhľadom na jej vek.
Ešte sa za cucflek hanbí a asi si ho nerobí sama, pred zrkadlom, kombinačkami.

Príde do veku, keď nebude cucflek skrývať bez toho, aby ju okolie nepovažovalo za šiši.

27 mája, 2010

Nesúlad

Neávno som bol na "kondičnej" jazde v nákupnom centre Rozličný tovar.

Ozvala sa melódia piesne "Pokoj v duši". Nejakej osobe zazvonil mobil.

Podľa spôsobu akým sa ozvvala, a vôbec..., mobil asi onej ľudskej bytosti nepatril.

12 mája, 2010

Adresa

Keď som bolo dieťa, vravelo sa: Povedz mi čo čítaš a ja ti poviem kto si!

Hmmm...
Z rôznych prejavov "celebrít" som zistil, že takéto rozoznávanie akosi neplatí.
Mám pocit, že všetci čítajú iba dve knihy - Bibliu (lebo sa patrí) a Malého princa (tenšiu knihu pre gramotných ťažko bežne dostať).

Tak som si zaviedol rozdeľovanie podľa adresy.
Podľa adresy viem, či človek patrí medzi zavodárov, čo si oblieka, akého má doktora, do akej školy chodia jeho deti...

Idem pozrieť na mejlové adresy.

30 apríla, 2010

Poplatok

V rádiu som sa dopočul, že od prvého septembra 2010 bude u všetkých účtov poplatok za platbu "kartou" v obchode nulový.

Tak môžem teraz len hádať, v ktorom poplatku (poplatkoch) sa to prejaví, úpravou jeho (ich) výšky.
Neverím, že by banky ľahko prišli o tento príjem - zamaskujú ho.

24 apríla, 2010

Bezsenná noc

Dnes v noci som sa pokúšal rozpamätať, kto je autorom tých myšlienok, na ktoré som si spomenul.

Väčšinou to boli chobotiny (ako by bola bývala povedala JT).

Vždy keď nám doma zmizne maslo v blízkosti sa poneviera chlieb!
Som ryba lebo vydržím pod vodou ako ona, do smrti.
Aj keď som detný muž, som vlastne morská panna!

03 septembra, 2009

Tvorivosť

Asi viete, čo sú "Baťovské ceny".

Nedávno som sa stretol s ich princípom, to ma zarazilo.

Akcia trvá od 31. augusta do 1. novembra.

Ešte raz a pomalšie.

07 júna, 2009

Presnosť

Takýto typ správy ma prekvapil.

V Slovenskom rozhlase vysielali reklamu na vystúpenie Alexandrovcov.
To by bolo, z môjho hľadiska, OK, ale zarazil ma dodatok.

Vraj začínajú vystúpenie presne ako je uvedené na plagátoch.

Toto treba zdôrazňovať? Považoval som to za samozrejmosť!
Podľa mejlov od Sieťových pandrlákov sa stáva stále častejšie, že v čase uvedenom na plagáte začne menežér len dokazovať, že si svoje peniaze nezaslúži a zisťovať, na ktorom kontinente má umelec vystúpiť.
Diváci už zaplatili, tak kde je zádrheľ?

10 mája, 2009

Otáznik

V ostatnom čase sa vyskytuje aj tam, kde by som ho nečakal. Nie je to dôsledok havárie v jadrovej elektrárni ale dôsledok havárie v hlave osoby, ktorá ho použila!

Poznáte to. (Ilustračný príklad:) Koľko je dva plus tri? Päť?

Takéhoto človeka sa (pre istotu) nepýtam ani to, koľko je hodín.

V cudzine som zaregistroval známe osoby, ktoré hovoria Mozart a konzert. (Vyslov ako som napísal).

Inteleguáni? Nevzdelanci?