07 decembra, 2007

Oxymoron

Čo je oxymoron a desiatky príkladov možno nájsť na Sieti, stačí ovládať cudzie jazyky.

Nedávno som v slovenskom éteri zachytil nový,  doposiať nepublikovaný. Znel:

LIDL - luxus pre všetkých.

Názov obchodného reťazca možno nahradiť prakticky čímkoľvek. Aj "miestnou špecialitou".
Toto sa im podarilo.
Nie?

11 komentárov:

  1. Anonymný18:26

    ano. toto sa im podarilo. a dari sa im preto, lebo pospolity lud nas zabudol, ze slova maju svoj vyznam. a slovo "luxus" rozhodne neznamena "z nudze ctnost."

    OdpovedaťOdstrániť
  2. k.: Neviem prečo, ale luxus pre všetkých mi znie ako socializmus pre všetkých. Jednoducho je to somarina.
    Vystihla. si to.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. odvar kópie luxusu. Na originály totiž väčšina nemá. A po čase sa stratí ostrosť videnia.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. silviah:mohlo by sa, v Košiciach, povedať že:
    Blšák - luxus pre všetkých?

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Anonymný21:10

    neviem, ci sa vobec oplati tymto zaoberat. reklamne slogany tvorene marketingovymi pracovnikmi. reklamne slogany, ktorych uroven zodpoveda urovni predavaneho tovaru. reklamne slogany, ktore lietaju nasim vzduchom ako komare ci otravne muchy. mozes vykupit cely sklad s Biolitmi a nezbavis sa toho. treba len ignorovat. pravda, vdaka takymto ignorantom mozu marketingovi pracovnici tvorit dalsie a dalsie nezmysly. nikto ich nepokefuje, lebo nikto to nevnima. nuz, vyzera to tak, ze napokon dospejem k nazoru, ze by sme si to vsimat mali. :-) ale nie, to radsej slnko, vodu, vzduch, deti, tie perfektne cervene topanky z luxusnej koze na vysokom podpätku s rafinovaným zapínaním a ... ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Aby si tvorcovia sloganov nemyseli, že sme všetci ronakí,

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Nemyslia. Im je to jedno. Vytvoria slogan a dostanú zaplatené. To je všetko.
    A s tými Košicami - čo ja viem? Nepoznám košický blšák.
    :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Poznáš v Bratislave Miletičku...? Blšák je čosi podobné.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ono je to asi podobné všade (nielen v slovenskom meradle).
    Ale ten luxus - prisilný slogan.
    Vychádza však práve z toho "nemyslenia". Alebo z "myslenia" na snahu prežiť. Hoci aj vo falzifikátoch...

    OdpovedaťOdstrániť