11 septembra, 2007

Čakáreň

Bol som zase raz u lekára. Jasné, že som čakal v čakární.

Na vedľajšie miesto si prisadla zjavne učka.
To sa pozná, len čo otvorí, prepytujem, ústa. Dala sa do reči s JT. Našla si obeť.

Tárali s JT o všetkom možnom, ako v čakární.
Jedna vec ma zaujala.
Učka písala slovné hodnotenia namiesto známok.
Pre starších, nie pre prvákov.

Nahlas som sa zasmial.
Predstavil som si ako v obchode platím evidovanou kópiu slovného hodnotenia, ktoré som dostal namiesto výplaty.
Aby som sa nestresoval.
Ha, ha.

11 komentárov:

  1. Ale nepovedal si o tej učke nič zlé. Takže aj ona bola v podstate celkom v poriadku, nie?
    Výplata v zamestnaní a slovné hodnotenie v škole - trochu nerovné porovnanie (nič v zlom).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. silviah:
    len som domyslel ďalej, čo s vekovou hranicou. Táto učka,z môjho pohľadu, je v poriadku.
    Nerovné prirovnanie? Myslíš?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Podla mna dobre, teda rovne prirovnanie. A mimochodom aj to slovne hodnotenie moze byt stresujuce(ak ma dotycny nejake svedomie).

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Myslím (keď som to už napísala)..-)
    Skúsim tak "po učiteľsky": Zamestnanie je reálny život. Škola len príprava naň.
    Ja osobne známky považujem za syndróm konzervatívnej neschopnosti flexibility. Ale to je môj názor (iste nie osamotený, no zatiaľ hlboko menšinový).

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Suhlasim. Skola pripravuje na zivot.OK. Ale znamky dost dobre vyjadruju vedomosti cloveka. Podla mna. citujem:,,to je môj názor (iste nie osamotený...,,
    :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. silviah: položil som znamienko rovnosti medzi známky v škole a mzdu v zamestnaní.
    Nič viac.
    Mýlim sa? Veľmi?

    OdpovedaťOdstrániť
  8. možno je to trochu od veci, ale myslím si, že slovné hodnotenie iného, aj keď je to hodnotenie žiaka, nesie so sebou veľkú zodpovednosť za každé slovo, aj za celkové vyznenie... známka je neosobná a konieckoncov, okrem tej najhoršej, s každou sa dá ísť ďalej.. ale v praxi ani to slovné hodnotenie nemusí byť brané tak smrteľne vážne.. :) dôležité je, aby známka, aj slová boli svojim spôsobom motivujúce... (podotýkam, že nie som učiteľ :), iba uvažujem a reagujem na silviah :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. pre mna osobne je znamka motivujucejsia. Sice aj na znamky sa vie clovek stat imunny, ale to iste plati aj na slovne ohodnotenie.

    Medzitym ma napadlo stipendium. Ako by sa dalo podla slovneho ohodnotenia dat ziakovi stipko? Co by boli body, aka by bola metodika hodnotenia slovneho ohodnotenia?

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Neviem:
    zaujímavá myšlienka s tým štipendiom :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. :-) Aká pekná slovná hračka: metodika hodnotenia slovného ohodnotenia...
    jb, nejde o mýlku, iba o názor. Tie sú v školstve veľmi rôznorodé. A nie je ich málo. Večné hľadanie.
    Ešte k tomu štipku: slovné honotenie používajú školy zatiaľ iba pre deti prvého stupňa. Tam známky na štipendium nemajú vplyv.
    Aby som nezavádzala - v jednej škole dotiahli slovné hodnotenie až do deviatej triedy. Keď sa zmenil riaditeľ, slovné hodnotenie zrušil. Ono to totiž vôbec nie je jednoduché.

    OdpovedaťOdstrániť