28 októbra, 2005

Československo

Dnes pár ľudí spomína na Československo, socializmus, tatíčka Masaryka, Štefánika a ktovie čo a koho ešte.

Priznám sa, že ma tento, teraz už iba pamätný, deň nikdy mimoriadne nedojímal.
Možno preto, že pojem vlasť sa vo mne vôbec neuchytil.

Ak prejdem svoj rodokmeň nazad po tretie koleno tak vidím, že geografické územie, na ktorom moja rodina žila, patrilo, ani nie za sto rokov, niekoľkým štátom s niekoľkými úradnými jazykmi.
Každý štát tlačil mojim predkom, aj mne, kaleráby do hlavy o tom aký je úžasný a aký mám byť naň hrdý.
Nepodarilo sa.

Dnešný pamätný deň zneužívam.
Pripomínam si slová môjho deda, Horného Uhra, ktorý mi vždy kládol na srdce, aby som nikdy nezabudol reč svojej mamy a naučil ju aj svoje deti.
Moje mama je Slovenka.

Žiadne komentáre: